Google Ads

Czym jest Google Ads? To jedna z najpopularniejszych usług dostarczanych przez Google, pozwalająca na niemal natychmiastowe umieszczenie odnośnika do swojej strony w wynikach wyszukiwania. Jeżeli zastanawiałeś się kiedyś, skąd biorą się linki oznaczone jako reklama na górze listy wyników Google, to odpowiedzią jest właśnie Ads.

Google Ads

Narzędzie dla Webmasterów

Google Analytics
Google Analytics

Każdy właściciel strony zainteresowany ruchem w swoim serwisie prędzej czy później trafia na Google Analytics.

Google Ads
Google Ads

Jedna z najpopularniejszych usług dostarczanych przez Google, pozwalająca na natychmiastowe umieszczenie reklamy.

Mobile Friendly Test
Mobile Friendly Test

Na grupach webdeveloperskich pojawia się fraza mobile first, która jest związana z narzędziem udostępnianym przez Google – Mobile Friendly Test.

PageSpeed Insights
PageSpeed Insights

Jeśli szukasz sposobu na sprawdzenie szybkości ładowania strony internetowej, możesz włączyć PageSpeed Insights.

Z Google Ads może korzystać każdy właściciel strony lub firma prowadząca działania marketingowe danej witryny, o ile charakter serwisu jest zgodny z regulaminem Google. Strona nie może zawierać treści drastycznych, pornograficznych i innych powszechnie przyjętych za nieodpowiednie. Większość sklepów, stron firmowych czy landing page’y można bez przeszkód promować za pomocą Google Ads.

Jakie możliwości daje Google Ads?

Ads daje użytkownikowi niemal pełną kontrolę nad tym, na jakie frazy jego witryna pojawi się w Google. Tradycyjne pozycjonowanie organiczne trwa zwykle kilka miesięcy, natomiast Ads wyświetla wyniki w ciągu kilku godzin. Po zalogowaniu do panelu możesz utworzyć nową kampanię, dodać interesujące Cię frazy oraz utworzyć reklamę. Ads pozwala na uzupełnienie m.in. tytułu strony, widocznego adresu (może się różnić od rzeczywistego), opisu oraz linków dodatkowych wyświetlanych ponad opisem.

Oprócz tego panel Ads daje użytkownikowi dostęp do statystyk reklam. Jesteś w stanie dokładnie prześledzić ilość kliknięć w reklamę, liczbę wyświetleń, godziny wejść i wyświetleń/kliknięć, typy urządzeń oraz systemów używanych przez odwiedzających i wiele innych danych. Jeszcze dokładniejszy wgląd w zachowania userów możesz otrzymać po zintegrowaniu Google Ads z Analytics.

Ile kosztuje Google Ads?

Można powiedzieć, że Google Ads kosztuje tyle, ile za nie zapłacisz. Sam ustalasz limit kwotowy, który Ads wykorzystuje zgodnie z ustawieniami kampanii. Dużym plusem tego narzędzia jest to, że płaci się wyłącznie za kliknięcia w reklamę, a więc tylko wtedy, gdy „Adsy” rzeczywiście okazują się skuteczne. Niestety jest tu też pewien haczyk – koszt kliknięcia zmienia się dynamicznie i zależy od wielu czynników. Wpływ na stawkę ma zarówno popularność wybranych fraz, jak i jakość konkurencji, a także ilość kliknięć (im więcej, tym niższa stawka).

Kiedy warto korzystać z Google Ads?

Nie musisz wybierać pomiędzy Ads i organicznym SEO. Pozycjonowanie strony może być prowadzone niezależnie od użytkowania Google Ads. Komercyjna opcja jest przydatna na przykład wtedy, gdy chcesz szybko trafić do pierwszych odbiorców lub sprawdzić, jak konwertuje Twoja strona – bez czekania na wyniki działań SEO. Przy odpowiednio dużym budżecie i marżach narzędzie Google Ads można wykorzystywać jako stałe źródło klientów.