Google Analytics

Każdy właściciel strony zainteresowany ruchem w swoim serwisie prędzej czy później trafia na Google Analytics. To niezwykle popularne narzędzie od Google umożliwia bezpłatne zbieranie informacji na temat odwiedzin na stronie i zachowania użytkowników. Oczywiście Analytics udostępnia jedynie dane zagregowane – za pomocą narzędzia Google nie można śledzić imion, nazwisk czy adresów odwiedzających.

Google Analytics

Narzędzie dla Webmasterów

Google Analytics
Google Analytics

Każdy właściciel strony zainteresowany ruchem w swoim serwisie prędzej czy później trafia na Google Analytics.

Google Ads
Google Ads

Jedna z najpopularniejszych usług dostarczanych przez Google, pozwalająca na natychmiastowe umieszczenie reklamy.

Mobile Friendly Test
Mobile Friendly Test

Na grupach webdeveloperskich pojawia się fraza mobile first, która jest związana z narzędziem udostępnianym przez Google – Mobile Friendly Test.

PageSpeed Insights
PageSpeed Insights

Jeśli szukasz sposobu na sprawdzenie szybkości ładowania strony internetowej, możesz włączyć PageSpeed Insights.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby dowiedzieć się:

  • jakie podstrony są najchętniej odwiedzane,
  • jakie są najważniejsze źródła ruchu na stronie,
  • jaka jest ścieżka przeciętnego użytkownika,
  • na których stronach użytkownicy najczęściej opuszczają serwis,
  • jak wiele czasu przeciętny user spędza na poszczególnych podstronach,
  • jaki jest odsetek kliknięć w stosunku do wyświetleń linka w wynikach wyszukiwania.

Powyższe pytania to tylko przykłady ważnych informacji dostarczanych przez Google Analytics. Narzędzie to jest bardzo rozbudowane i chętnie korzystają z niego zarówno sami właściciele stron, jak i osoby zawodowo wykonujące pozycjonowanie lub zajmujące się szeroko rozumianym marketingiem.

Aby zacząć korzystać z Google Analytics wystarczy przejść do usługi będąc zalogowanym na swoim koncie Google, a następnie zintegrować to narzędzie z wybraną stroną internetową. Odbywa się to poprzez dodanie kodu śledzenia do witryny.

Dlaczego warto korzystać z Google Analytics?

Google Analytics jest dostępne całkowicie za darmo i może się przydać każdej osobie, która chce zarabiać na swojej stronie internetowej lub po prostu zależy jej na zwiększeniu liczby odwiedzających. Podstawowe wskaźniki są łatwo dostępne i bardzo czytelne, więc nawet bez szerokiej wiedzy na temat GA jesteś w stanie sprawdzić, czy pozycjonowanie strony przynosi oczekiwane rezultaty lub który wpis na blogu przyciąga największą liczbę odwiedzających. Za pomocą Analytics wykryjesz też błędy na stronie – jeśli np. wizyty użytkowników mobilnych trwają bardzo krótko lub współczynnik odrzuceń jest wysoki, to prawdopodobnie Twoja strona nie działa poprawnie na telefonach.

GA możesz zintegrować z innymi narzędziami Google, aby jeszcze dokładniej śledzić efekty działań marketingowych. Analytics jest często użytkowany wraz z Google Search Console oraz Google Ads.